Byg en fanbase med SoMe-annoncering

Kursusnummer  06-19
Dato  
/  21. marts + 4. april 2019 
Tid  /  kl. 10 - 13 
Underviser  /  Ulla Pihl

Sted  /  Dansk Artist Forbund, Dronningensgade 68, 1420 København K
Deltagere   6
Medlemspris  /  400 kr. 
Ikke-medlemspris /  800 kr. 

DER ER VENTELISTE TIL DETTE KURSUS!

 

Om kurset

Annoncering på Facebook kan opleves som uoverskueligt. Det kan være svært at se om annoncerne overhovedet har en effekt eller om pengene ender med at være spildte.

På dette kursus kan du lære teknikaliteterne ved Facebook-annoncering fra en erfaren bruger, der har haft succes med at skabe kontakt til Facebook- og Instagram-brugere via målrettet annoncering.

Danskere bruger i gennemsnit 46 min. om dagen på Facebook og den rette brug af annoncer giver dig mulighed for at komme ud til de mennesker, der med størst sandsynlighed kan blive dit nye publikum eller dine kunder. 

I løbet af to workshopdage á 3 timer kan du lære at lægge den rette strategi og vælge de rette annoncetyper til din målgruppe.

Den første workshopdag handler om teknikaliteterne bag annoncer. Herefter kan alle selv forsøge sig med annoncering i eget regi. Når vi mødes til den anden workshop deler vi erfaringer og ser på resultater.  Derudover kigger vi på, hvordan vi vha retargetting kan holde kontakten og yderligere opbygge fanbasen. Vi undersøger hvorfor noget ikke har virket og hvordan vi løser de problemer, der er opstået.
 
1. Workshop - Målret din annoncering til den rette målgruppe  
Vi gennemgår:
•    Optimering af Facebook- og Instagram-sider
•    Hvilke overskrifter og annoncer virker?
•    Målgrupper + interessebaseret targeting
•    Sådan virker annonceadministrator

2. Workshop - Erfaringer og feedback
Ugen efter den første workshopdag mødes vi igen og kigger på, hvordan det er gået med af afprøve Facebook og Instagram-annoncering og opsætning af målgrupper ud fra den nyerhvervede viden. Vi taler om strategi og vinkling ift. individuelle projekter og mål.
•    Hvordan er det gået?
•    Hold kontakten til din fanbase ved lige med retargeting
•    Byg en kampagne med flere mål 
•    Udvidet Split-testing af annoncer og overskrifter

Vi deler hinandens erfaringer og undersøger, hvorfor noget ikke har virket og hvordan vi løser de problemer, der er opstået.

Forudsætninger
Annoncering kræver en Facebook-page og er ikke mulig via en personprofil på Facebook. 
Du skal have et aktuelt projekt, som relaterer til din Facebook-page.
Kurset kræver et generelt kendskab til sociale medier og hvordan de bruges. 
Medbring egen computer og mobiltelefon
 


Ulla Pihl

- er sanger og komponist uddannet fra Rytmisk Musikkonservatorium. Skriver, producerer og udgiver indie-pop sange under navnet HunBjørn - senest EP'en "In Vacuo" fra september 2018. Udover at være skabende musiker underviser hun i sangskrivning, musikproduktion, sceneperformance, sang og SoMe markedsføring, som hun har haft stor succes med i sine egne projekter. Frem til 2015 ledte hun bandet Lima Lima, der har 3 anmelderroste albums bag sig - senest "Be Still My Heart" fra 2014. Ulla har desuden skrevet musik til teaterkoncerter, film og div. crossover ensembler med blandet klassisk og rytmisk besætning.

www.hunbjorn.dk


 

Dansk Artist Forbund Dronningensgade 68 1420 København K tel 3332 6677       About us in EnglishCookie politik
Søgemaskineoptimering og CMS