De fleste artister kender udfordringerne ved at skulle håndtere det kunstneriske arbejde og samtidig levere en skarp kommunikation til omverdenen - ofte på én og samme tid.
I løbet af denne workshop får du hjælp til at blive skarpere på din kommunikation som fysisk performer eller kompagni. Du får inspiration og hands-on redskaber til at fange opmærksomheden hos dit publikum og dem, der skal købe din forestilling; arrangørerne.
En bæredygtig levevej som artist og performer kræver, at indhold og formidling går op i en højere enhed. I løbet af denne workshopdag arbejder vi med greb til at beskrive dig selv, eller dit kompagnis forestilling, på en personlig måde – både i ord og levende billeder.
- Kompagniet Don Gnu fortæller om deres tanker med at inddrage og prioritere markedsføringen i den kunstneriske proces.
- Journalist Katrine Sekjær giver konkrete redskaber til hvordan du kan beskrive din produktion for en arrangør og hvordan dine pressetekster kan spille sammen med dit kunstneriske udtryk.
- Videoproducer Isaac Musuke viser hvordan du kan bruge videoer i din branding. Afprøv hvilke videoer der virker og hvordan du kan fortælle visuelle historier med din smartphone. Gennem oplæg og øvelser får du redskaber til at tilrettelægge dine egne videoprojekter og formidle din kunstneriske profil.
Forudsætninger
Workshoppen retter sig mod fysiske performere indenfor danse- og cirkusområdet.
Medbring smartphone og egen pressetekst. Undervisningen foregår på dansk.
Ta en madpakke med, Dynamo giver kaffen.