SoMe-annoncering

Opbyg din fanbase

Kursusnummer  14-21
Dato  
10. + 24. november 2021 
Tid  /  kl. 10 - 15 
Underviser  /  Ulla Pihl

Sted  /  Dansk Artist Forbund, Dronningensgade 68, 1420 København K
Deltagere   8
Medlemspris  /  500 kr. 
Ikke-medlemspris  /  1.500 kr. 

 

 

Om kurset

På dette kursus vil du lære det grundlæggende om, hvordan du får nye fans og interagerer med dem på sociale medier. Du vil lære teknikaliteterne ved Facebook-annoncering fra en erfaren bruger, der har haft succes med at skabe kontakt til Facebook- og Instagram-brugere via målrettet annoncering.

Danskere bruger i gennemsnit 46 min. om dagen på Facebook og den rette brug af annoncer giver dig mulighed for at komme ud til de mennesker, der med størst sandsynlighed kan blive dit nye publikum eller dine kunder. 

I løbet af to workshopdage kan du lære at lægge en strategi og vælge de annoncetyper, som passer til din målgruppe.

Den første workshopdag handler om at optimere din tilstedeværelse på sociale medier og teknikaliteterne bag annoncering. Herefter kan alle selv forsøge sig med annoncering i eget regi. Når vi mødes til den anden workshop, deler vi erfaringer og ser på resultater.  Derudover kigger vi på, hvordan vi ved hjælp af retargeting kan holde kontakten og  opbygge fanbasen yderligere. Vi undersøger hvorfor noget ikke har virket og hvordan vi løser de problemer, der er opstået.
 

1. Workshop - Målret din annoncering til den rette målgruppe  
•    Gennemgang af Facebook og Instagram profil.
•    Hvad er godt indhold og hvorfor?
•    Hvem er din målgruppe og hvordan når du dem?
•    Lær at bruge businessmanager og annonceadministrator 


2. Workshop - Erfaringer og feedback
Ugen efter den første workshopdag mødes vi igen og kigger på, hvordan det er gået med af afprøve Facebook og Instagram-annoncering og opsætning af målgrupper ud fra den nyerhvervede viden. Vi taler om strategi og vinkling ift. jeres individuelle projekter og mål.
•    Hvordan er det gået?
•    Hold kontakten til din fanbase ved lige med retargeting
•    Lær at lægge en PR-strategi

Vi deler hinandens erfaringer og undersøger, hvorfor noget ikke har virket og hvordan vi løser de problemer, der er opstået. 

Forudsætninger
Annoncering kræver en Facebook-page og er ikke mulig via en personprofil på Facebook. 
Du skal have et aktuelt projekt, som relaterer til din Facebook-page.
Kurset kræver et generelt kendskab til sociale medier og hvordan de bruges. 
Medbring egen computer og mobiltelefon
 


Ulla Pihl

- er sanger og komponist uddannet fra Rytmisk Musikkonservatorium. Skriver, producerer og udgiver elektronisk indiepop under navnet HunBjørn. Underviser desuden i sangskrivning, musikproduktion, sceneperformance, sang og SoMe markedsføring, som hun har haft stor succes med i sine egne projekter. Frem til 2015 ledte hun bandet Lima Lima, der har 3 anmelderroste albums bag sig. Ulla har desuden skrevet musik til teaterkoncerter, film og div. ensembler med blandet klassisk og rytmisk besætning. 

Ulla Pihl er en af drivkrafterne bag Musikbevægelsen af 2019, hvor hun sidder som næstforperson i foreninge. Derudover er hun co-founder af
producerfællesskabet We Produce for kvinder. 

www.hunbjorn.dk


 

Dansk Artist Forbund Dronningensgade 68 1420 København K tel 3332 6677       About us in EnglishCookie politik
Søgemaskineoptimering og CMS