Streaming Seminar

Få flere lyttere til din musik

Kursusnummer  /  13-19
Dato 13. juni 2019
Tid /  Kl. 16 - 20
Oplægsholdere  /  Henrik Fuglesang, Kristoffer Rom, Kjetil Muledid og Jens Skov Thomsen

Sted / Dansk Artist Forbund, Dronningensgade 68, 1420 Kbh. K
Deltagere / 20
Medlemspris  /  Gratis


Om seminaret

Hvordan får du din musik ud til dit publikum på streamingtjenesterne?

En tjeneste som Spotify modtager i omegnen af 7.000 nye sange i døgnet, og det kræver en målrettet indsats at sikre, at en nyudgivelse bliver synlig for de rette lyttere.

På dette streamingseminar kan du møde både professionelle distributører og artister, der arbejder med at få flere lytter og flere streams til deres musik.

Hør hvordan de målretter indsatsen på- og omkring tjenesterne og lad dig inspirere af deres viden og erfaring.

Seminardagen veksler mellem oplæg og mulighed for spørgsmål og diskussion. Efter oplæggene er der mulighed for at tale videre over pizza og en kold øl.


Digital distribution

Henrik Fuglesang, der er landechef for et af verdens største uafhængige distributionsselskaber, fortæller hvordan han som distributør arbejder med at skabe opmærksomhed og få streams på en ny udgivelse. Han beskriver det detaljerede arbejde bag en ’streaming’-premiere, sine konkrete overvejelser og strategier, herunder hvordan han aktivt bruger data fra tjenesterne til at genere mere lytning og større omsætning for sit repertoire.

Indie-selskab i et digitalt marked

Kristoffer Rom, der er grundlægger af indie-selskabet Tambourhinoceros, giver en hands-on-beretning om streamingens betydning for et indie-selskab, og hvordan det påvirker måden at arbejde med musikudgivelser. Med afsæt i konkrete udgivelsescases deler han ud af egne erfaringer og strategiske overvejelser med udgivelse af musik i et marked, der hovedsageligt er digitalt.

Når artisten gør det selv

Den norske jazzkomponist Kjetil André Mulelid blev ret skuffet, da han opdagede, at hans nyudgivne musik ikke kom på Spotifys store spillelister. Derfor gik han i gang med at undersøge, hvad han selv kunne gøre for at få musikken længere ud. Da han tog sagen i egne hænder, fik han et stigende antal streams, større geografisk nedslagsfelt og nye kontakter.

Hvordan er aftalerne med selskab og distributør?

Mulighederne for at udgive digitalt er mange, og det samme er aftaletyperne. Nogle vælger selv at udgive musikken via en digital distributør, mens andre indgår udgivelsesaftale med et musikselskab. Jurist Jens Skov Thomsen gør dig klogere på forskellen mellem de to aftaletyper, og hvad der er på bordet når de skal forhandles. 
 


 

Henrik Fuglesang
Head of Sales & Distribution Services hos Believe Distribution Services (Nordics).


Kristoffer Rom
Medejer af Tambourhinoceros, der bla. udgiver Efterklang, August Rosenbaum, Blondage, Palace Winter, Cancer, Chorus Grant, CTM, Treefight For Sunlight.

Kjetil Mulelid
Norsk jazz pianist og komponist. Kjetil har udgivet musik i flere konstellationer: Kjetil Mulelid Trio, Kjemilie og Wako. 

Jens Skov Thomsen
Jurist hos Dansk Artist Forbund med speciale i rettigheder og forhandling samt udgivende artist. 


Læs mere om seminarets oplægsholdere

Dansk Artist Forbund Dronningensgade 68 1420 København K tel 3332 6677       About us in EnglishCookie politik
Søgemaskineoptimering og CMS