Vejledning til online ansøgning

OBS!
Der vil blive åbnet op for at at søge via DAFs nye ansøgningsportal 23. september 2022 - hold øje med hjemmesiden.


Læs denne vejledning inden du går i gang med at sende ansøgningen via formularen.

Søg i god tid

  • Det er ansøgers eget ansvar at søge i god tid, så du er sikker på at alle bilag vedr. din ansøgning er indsendt korrekt. 
  • Du kan opleve tekniske udfordringer.
  • For sent indsendte ansøgninger vil ikke blive taget i betragtning.
  • Ansøgninger med forkerte filformater, vil blive afvist.
  • Gå ikke i gang med at taste i formularen, før du har alle filer, som skal vedhæftes, klar.
  • Der må ikke være mellemrum eller bindestreg i filnavne - brug udelukkende _  - f.eks Projektbeskrivelse_Bandet2022.pdf 
  • Ansøgningen skal være på dansk.

Vigtigt om vedhæftede filer

Vi modtager KUN lyttemateriale som mp3-filer.
Vi modtager KUN tekstmateriale som PDF-filer.

IKKE links til SoundCloud og lign. 

Får du en fejlmeddelelse, når du forsøger at indsende din ansøgning, så tjek om du har mellemrum eller bindestreg i filnavnet, på en af de filer, du prøver at sende. Filnavne må ikke indeholde mellemrum, bindestreg eller et punktum midt i filnavnet. Brug udelukkende _ der hvor du vil have et mellemrum. F.eks. Projektbeskrivelse_Bandet2022.pdf 
Omdøb dine filer før du forsøger at sende igen.

Alle får svar på indsendte ansøgninger

Alle ansøgere vil modtage en særskilt bekræftelse på mail, når ansøgningen er godkendt til behandling. Her vil der stå, hvornår de endelige svar på ansøgningerne sendes ud - typisk ca. 3 måneder efter fristens udløb. Hvis du efter 4 uger ikke har modtaget en bekræftelse, er du velkommen til at kontakte os.

Autogenereret mail med kopi af ansøgning er IKKE en bekræftelse.

Ansøg med CPR-nummer

  • ALLE ansøgere SKAL anføre CPR-nummer
  • Der må kun anføres et stk. CPR-nummer.
  • Foreninger/organisationer SKAL desuden anføre CVR/SE-nummer og kontaktperson.

Projektbeskrivelse og budget

  • Projektbeskrivelse (max 1 A4 side) vedhæftes PDF-fil og skal indeholde projektets fakta, motivation, medvirkende, tidsplan og formål (samt evt. hvilken del af projektet, der ansøges til).
  • Budget vedhæftes som PDF-fil. Der gives op til 12.000 kr. i støttebeløb, derfor anbefales det at vedhæfte realistiske budgetter indeholdende projektets udgifter og forventede indtægter.

Vigtigt vedr. ansøgninger til musikudgivelser og film/dvd

  • Der kan ikke søges til demoer.
  • Ansøger du om støtte til CD/DVD/VINYL, skal der vedhæftes mindst 2 (max 3) lydeksempler. Der kan KUN vedhæftes mp3-filer og de må hver især maks. fylde 8 MB. Hvis de er større, risikerer du, at ansøgningen ikke når frem til registrering. Hvis du har lange numre, må du editere og gemme et kortere klip fra dem. 
  • Husk at skrive information om det materiale, du vedhæfter (titel, år, skitse/udgivelse etc.) i feltet "Trackliste til lyttemateriale".
  • Ansøger du om støtte til film/video, skal du vedhæfte links til filmklip, f.eks. via YouTube eller Vimeo eller lign.
  • Al indsendt materiale behandles fortroligt.

Oplever du tekniske problemer

Vi anbefaler ALTID at søge i god tid, da der kan opstå tekniske spørgsmål. Tekniske spørgsmål kan rettes til Dansk Artist Forbund på [email protected] eller tlf. 3332 6677 indtil dagen før fristen indenfor kontorets åbningstid.
Dansk Artist Forbund Dronningensgade 68 1420 København K tel 3332 6677       About us in EnglishCookie politik
Søgemaskineoptimering og CMS